Het is van cruciaal belang om als webshop gevonden te worden op belangrijke zoektermen. Bovendien is het van groot belang om een website te hebben die pagina’s snel kan laden. Wanneer dit niet het geval is, zullen klanten en potentiële klanten misschien wel verloren gaan. Veel webshops zijn op zoek naar een verbeterede snelheid en een betere vindbaarheid. Steeds meer bedrijven willen hoger scoren in Google en kiezen daardoor voor PWA. Maar wat is PWA eigenlijk? En wat is het verschil met een native app? In deze blog geven we uitgebreid antwoord op deze vragen.
Wat is PWA?
PWA staat voor Progressive Web App. Het is een nieuwe frontend techniek die ontwikkeld is door Google. Een pwa app is een applicatie die voor het web kan worden gebruikt. Het beschikt over dezelfde functionaliteiten die voorheen alleen voor desktop- en mobiele apps konden worden gebruikt. Maak je gebruik van een Magento 2 webshop? Of maak je momenteel gebruik van een Open Source community? Dan is jouw webshop uitermate geschikt voor PWA. Met PWA zorg je voor een webshop in de App Store. Bovendien scoor je hoger in Google en zal je website sneller laden. Genoeg redenen waarom steeds meer bedrijven overstappen naar PWA.
Het verschil tussen PWA en een native app
Steeds meer webshops genieten van de voordelen die pwa heeft ten opzichte van een native app. Maar wat zijn die voordelen eigenlijk? Native apps zijn alleen gemaakt voor Android of iOS, terwijl progressive Web App zijn gemaakt voor alle besturingssystemen. Webshops worden steeds vaker eerst ontwikkeld voor mobiel. Echter hebben webshops niet altijd toegang tot de functionaliteiten die op mobiel zeer handig zijn. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het super snel laden van webpagina’s, gebruik van fingerprint of Face ID, of het offline shoppen op een webshop. Maar ook het sturen van push notificaties is zeer belangrijk.
Magento steeds belangrijker in e-commerce landschap
Adobe Magento is een uitgebreid e-commerce platform. Magento is onderdeel van de Adobe Experience Cloud suite. Het wordt vaak benoemd als de krachtigste e-commerce oplossing. Met de nieuwe versie, magento 2, is het mogelijk om te profiteren van erg veel nieuwe functionaliteiten. Hierbij kun je denken aan een RDW. RDW staat voor responsive webdesign. Het stelt webshops in staat om hun webshop volledig responsive in te richten. Bovendien kun je gebruik maken van veel verschillende soorten thema’s. Daarnaast is een verbeterde bestandsstructuur en nieuwe technieken iets waar veel mensen erg positief over zijn. Het zorgt ervoor dat de structuur van bestanden duidelijk en overzichtelijk kan worden opgeslagen.